Caleidoscopul

Cand eram mica am auzit cuvantul caleidoscop, nu stiam ce inseamna ci doar ca atunci cand te uiti prin el vezi multe forme frumos colorate. Mai tarziu am aflat ca are doua oglinzi iar inauntru obiectele mici colorate pot forma o infinitate de imagini. Mi-a placut ideea de infinitate. Ma gandeam ca ma pot juca cu el toata viata si nu o sa ma plictiseasca niciodata. De atunci mi-am dorit mereu unul si nici acum ca adult nu am reusit sa-mi iau. Un vis de copil neimplinit.

Cu chipul senin si zambetul de lut imi aduc aminte ce curiozitate imi starneau imaginile. Mereu ma gandeam: si acum ce o sa-mi arate? Ce imagine o sa-mi apara, ce culoare?Putem visa cu ochii deschisi asa ca permanent port in minte caleidoscopul copilariei, nu stiu ce imagine va urma sa-mi creeze dar pastrez in suflet emotia descoperirii urmatorei forme, urmatoarei etape de culoare, urmatoarei libertati de alegere. Rabindranath Tagore spunea:” Numai acela este liber, care iubeşte libertatea pentru el şi e bucuros s-o extindă şi asupra altora.”

Astfel a fost si este caleidoscopul pentru mine: libertatea pe care copilul din mine a trait-o cat mai mult ...pana la maturitate, dar care pana la urma si-a gasit sclavia printre ceilalti. Imi doresc din nou un caleidoscop care sa-mi redea libertatea. Imi doresc din nou ideea de infinitate.

No comments:

Post a Comment